اطلاعات منتشر شده ایران خودرو در سایت کدال از تغییر مسیر این خودروسازی در جاده تولید خبر میدهد.
به گزارش صنایع خودرو به نقل از اکو ایران: محمد صالحی محمد صالحی| تولید گروه پژو در فروردین 1404 به نسبت مدت مشابه در سال گذشته با افت همراه بوده است.
ایران خودروییها در اولین ماه از سال جاری در مجموع حدود 9 هزار و 150 دستگاه انواع محصولات خود با برند پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.
خودروساز بزرگ جاده مخصوص در اولین ماه از فصل بهار سال گذشته حول و حوش 10 هزار و 800 دستگاه انواع اعضای خانواده پژو را تولید کرده بودند.
مقایسه تیراژ تولید گروه پژو در فروردین 1404 با فروردین 1403 از افت تولید نزدیک به 15 درصدی حکایت میکند. بنابراین شاهد آب رفتن تیراژ تولید گروه پژو هستیم.
اما ایران خودروییها به رغم کاهش تولید گروه پژو در اولین ماه از سال جاری شاهد هستیم که آبیهای جاده مخصوص در تولید دو گروه خودرویی دیگر خود یعنی گروه سورن و تارا رکوردهای جدیدی ثبت کردهاند.
خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در فروردین امسال بیش از هفت هزار و 800 دستگاه انواع سورن را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.
این خودروساز در بازه مشابه در سال 1403 حدود سه هزار و 200 دستگاه سورن تولید کرده بود.
بنابراین گروه سورن در بازه زمانی مورد بررسی رشدی بیش از 140 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده است.
این رشد تولید به زبان عدد از افزایش نزدیک به چهار هزار و 600 دستگاهی تولید سورن حکایت میکند.
تارا نیز در بازه زمانی مورد بررسی رشدی بیش از 95 درصدی را تجربه کرده است.
ایران خودروییها در اولین ماه از سال 1404 نزدیک به چهار هزار و 650 دستگاه انواع تارا تولید کردند.
این خودروسازی در فروردین 1403 حدود دو هزار و 300 دستگاه تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کرده بود.
به نظر میرسد دلیل اصلی افت تولید گروه پژو حذف پژو پارس باشد.
ایران خودروییها به دنبال این هستند تا جای خالی پژو پارس را با محصولات حاضر در گروه سورن جبران کنند علاوه بر این نیم نگاهی به رشد تولید تارا نیز دارند.
باید ببینیم مدیران جدید ایران خودرو در دوره جدید چه برنامههای دیگری برای بهبود وضعیت تولید این خودروسازی در ذهن دارند؟