• امروز : سه شنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 13 May - 2025
کل 919 امروز 5
4

چرا کسی صدای مشتریان سایپا اطلس را نمی شنود؟

  • کد خبر : 3237
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۴
چرا کسی صدای مشتریان سایپا اطلس را نمی شنود؟
این روزها بسیاری از مشتریان سایپا اطلس از گروه خودروسازی سایپا گله مند هستند و هیچ کس پاسخگوی گله آن ها نیست.

چرا کسی صدای مشتریان سایپا اطلس را نمی شنود؟، این روزها بسیاری از مشتریان سایپا اطلس از گروه خودروسازی سایپا گله مند هستند و هیچ کس پاسخگوی گله آن ها نیست.

به گزارش صنایع خودرو، سایپا اطلس در واقع فیس لیفتی از کوییک به حساب می آید که سایپا آن را به عنوان خودرویی جدید معرفی کرد اما اهل فن می دانند که هم پلتفرم و هم قوای فنی این خودرو همان چیزی است که در کوییک دیده می شد. حتی قوای فنی و پلتفرم کوییک هم در عمل نمونه ارتقا یافته از تیبا و پراید است اما به هر ترتیب سایپا این خودرو را نه با نام کوییک فیس لیفت، بلکه با نام جدید اطلس معرفی کرد و در نهایت به عرضه رساند. تقاضای بالا در رده های پایین قیمتی در بحث خودروهای صفر کیلومتر باعث شد تا این خودرو هم فارغ از پلتفرم و قوای فنی قدیمی اش بتواند تقاضای بالایی داشته باشد و در عرضه های سایپا خیلی سریع تکمیل ظرفیت شود. اما حالا ما دو دسته مشتری ناراضی از سایپا اطلس داریم که هرکدام گله خاص و به جای خود را از سایپا دارند. در ادامه دلیل گلایه این مشتریان را شرح می دهیم :

 

تاخیر اطلس های تکمیل وجه شده

در روزهای اخیر پیام های متعددی از مشتریان سایپا اطلس داشته ایم که این افراد تکمیل وجه کامل خودرو را انجام داده اند اما خودرویشان حتی به مرحله صدور فاکتور نرسیده و مدت ها است از موعد تحویل خودروی آن ها گذشته است. صد البته که در قراردادهای خرید خودرو بندهایی در مورد تاخیر و سود پرداختی آن وجود دارد اما به هر ترتیب مشتری در این شرایط شکننده اقتصادی کشور با سختی فراوان مبلغ مربوط به خرید خودرو را تکمیل کرده و احتمالا خودروی خودش را به همین منظور فروخته است. دقت داشته باشید مشتریان این خودرو عموما در طبقه متوسط و یا متوسط رو به پایین جامعه هستند و در اختیار نداشتن خودرو می تواند ضررهای زیادی به آن ها بزند. بیشتر مشتریان منتظر پاسخی رسمی از سایپا هستند و عنوان می کنند که واحد ارتباط با مشتریان (CRM) گروه خودروسازی سایپا پاسخ درستی به آن ها نمی دهد.

 

مشتریان پیش فروش ؛ کسانی که تبدیل نمی خواهند

اما چالش تنها محدود به مشتریانی که خودرو را تکمیل وجه کرده اند نیست و مشتریانی که سایپا اطلس را پیش خرید کرده اند هم بلاتکلیف هستند. بسیاری از این مشتریان با موعد تحویل اسفند ۱۴۰۳ بوده اند اما تا به حال خبری از خودرو نبوده و تنها پیامک های مکرر طرح تبدیل برایشان ارسال می شود. بخش قابل توجهی از این مشتریان طرح تبدیل را نمی خواهند و خودرویی که ثبت نام کرده اند را طلب می کنند. حتی سایپا اخیرا طرح تبدیل اطلس G به اطلس GL را فعال کرد اما باز هم بسیاری از مشتریان همچنان منتظر اطلس G مانده اند. این مشتریان هم طی تماس های مکرر با سایپا تعیین تکلیف نشده اند و مشخص نیست دقیقا چه زمانی قرار است خودروی آن ها تحویل شود.

در این گزارش سعی کردیم پاره ای از مشکلات مشتریان سایپا را مطرح کنیم. همچنین رسانه آخرین خودرو آمادگی رسمی خود را برای انتشار هرگونه توضیح یا جوابیه از جانب سایپا، اعلام می کند.

لینک کوتاه : https://sanayekhodro.ir/?p=3237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.